LIVE DARI PARLIMEN

TERKINI

Keputusan DEBAT antara DSAI vs DSC.

Keputusan DEBAT antara DSAI vs DSC.
Round 1.
DSAI menang Besar!!!!
sebab: menjawab semua soalan yang diajukan mengikut fakta.
DSC kalah teruk!!!
sebab: tidak menjawab soalan sebaliknya termelalut menerangkan tentang sejarah DSAI yang lama.( masa kat U dulu).

Round 2.
DSAI menang Lagi!!!!
Sebab: tidak menjawab soalan yang berbentuk peribadi tetapi sebaliknya menggunakan masa yang ada untuk menerangkan keadaan ekonomi yang sebenarnya berlaku di malaysia malah di dunia kini..
DSC Kalah Besar!!!
sebab: kenyataan beliau bahawa kerajaan malaysia tidak mahu “mengajar rakyat malaysia dengan meurunkan harga minyak” macam cikgu sastera yang nak cuba ajar ekonomi lah pulak….

Round 3.
DSAI menang lagi besar!!!!
sebab: dengan tenang menerangkan kepada rakyat siapakah pengikut IMF yang sebenarnya….
DSC kalah lagi besar!!!!
sebab: langsung tidak menjawab soalan sebalik nya menceritakan tentang sejarah petronas!yang kita tahu penubuhan petronas itu memang untuk malaysia dan keuntungannya akan dapat dirasai nikmati oleh semua.

Pengulungan:
DSAI Menang di tambah BONUS Lagi.
Sebab: dapat mengulungkan semua fakta2 secara detail (satu persatu) dan yang penting sekali dapat BONUS,iaitu kita semua tahu baru-baru ini DSAI ada berkata saya akan istiharkan pilihanraya kecil di atas pentas ceramah nya..Namun hari ini beliau mengistiharkan Secara Langsung di TV…ini satu Bonus Kemenangan…
DSC:kalah teruk kerana tidak dapat menggulungkan usul harga minyak tetapi sebaliknya menggulungkan sapu tangannya dan menyapu air liur nya yang dah tidak tahan lagi mendengar kata-kata dusta yang keluar dari mulutnya….

No comments: