LIVE DARI PARLIMEN

TERKINI

Keadaan kesihatan Hadi Awang bertambah baik


KUALA TERENGGANU: Keadaan kesihatan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang diserang angin ahmar ringan, kini bertambah baik dan beliau dijangka keluar dari Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini, dalam tempoh terdekat.

Anak sulung kepada anggota Parlimen Marang dan anggota Dewan Undangan Negeri Rhu Rendang itu, Muhammad Khalil, 31, berkata doktor memaklumkan bahawa bapanya kini perlu banyak berehat.

"Saya pun tidak pasti bila bapa boleh pulang...saya hanya diberitahu (Abdul Hadi boleh keluar) dalam tempoh terdekat," katanya ketika ditemui di hospital itu petang ini.

Abdul Hadi, 61, dimasukkan ke HSNZ kirakira 7.30 pagi semalam, akibat diserang penyakit itu pada kirakira pukul 5 pagi ketika bangun bersahur untuk puasa sunat.

Sementara itu, Abdul Hadi yang ditemui di wadnya berkata: "Saya okay...cuma perlu banyak berehat".

Beliau kelihatan ceria apabila menerima kunjungan ahliahli politik dan orang ramai.

Antara kenamaan yang melawat beliau ialah Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang tiba di hospital berkenaan kirakira pukul 5.30 petang.

Ketika ditemui pemberita, Anwar yang melawat Abdul Hadi hampir 40 minit, berkata keadaan kesihatan pemimpin utama PAS itu semakin baik dan beliau sempat berjenaka.
BERNAMA

No comments: