LIVE DARI PARLIMEN

TERKINI

apa kata rakyat tentang TUN MAHATHIR

Sekarang ni kita yang berdepan keadaan bahaya. Bahaya dari segu untuk mempertahankan maruah Malaysia itu sendiri daripada tergadai. Pemerintah walaupon secara kulitnya sanggup mempertahankan maruh Malaysia tapi amat diragui.

Maruah Malaysia? Peristiwa kehilangan Batu Putih adalah melibatkan maruah Malaysia sebenarnya. Perkara yang berlaku ada baik dan buruknya. Amat sedih bila kita terlepas Batu Putih dengan hanya disebabkan oleh sekeping surat, yang mana walaupun atas peta Batu Putih adalah hak kita sebenarnya. Sama la kes dengan tuntutan penjagaan anak yang diserahkan pada orang lain untuk menjaganya. Anak itu sendiri pun tak nak tinggal bersama ibu bapa sebenarnya. Apa puncanya? Ibu bapa sudah tidak mahu menjalankan amanah Allah yang diberikan kepadanya... oleh itu terima la balasan dari Allah.

Walau sedih dengan kes Batu Putih, kita perlu mengambilnya sebagai teladan dan anggaplah ianya adalah warning dari Allah SWT untuk rakyat Malaysia amnya dan orang Melayu khususnya. Ni Allah baru tarik hak kita terhadap Batu Putih. Dalam kes dalaman Malaysia sekarang ni pulak, kalau kita menjalankan tanggungjawab kita pada kali ni, agak-agak kita apa hak kita yang akan kita hilang?

Hangpa jangan ingat Yahudi tu zalim. Memang dia menzalimi rakyat Palestin. Dulu orang-orang Arab yang kaya yang ada banyak tanah, jual pada Yahudi. Yahudi beli secara yang sah tanah-tanah orang Arab untuk buat rumah. Dia panggil Yahudi serata dunia supaya menetap di Isreal. Adakah Yahudi menzalimi bangsa dia sendiri tak?

Tapi mungkin Melayu sanggup menzalimi bangsa dia sendiri demi tamakkan kuasa. Kalau tak percaya... kita tengok la keadaan sekeliling kita. So sapa yang paling jahat, Yahudi ke Melayu??? Fikir la sendiri. Kalau kita tidak bertindak sekarang, terima sumpah seranah anak cucu cicit kita nanti.

To all Malaysian ....take action now!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: