LIVE DARI PARLIMEN

TERKINI

Rosol kata isu Monsoon Cup dan TTI lapuk?


SM Noor
Sun | May 11, 08 | 7:29:04 am MYT

Setelah tiga tahun dianjurkan dan berulang kali dipersoalkan oleh rakyat, Mad said telah memecahkan kebuntuan dengan membuat kenyataan bahawa kedua-dua projek mega tersebut perlu dikaji semula.

Kenyataan tersebut tidak pernah dibuat oleh kerajaan sebelum ini yang diketuai oleh Idris Jusoh, dan yang paling memeranjatkan Mad Said mengaku walaupun beliau sebagai Exco kerajaan, beliau sendiri tidak tahu berapakah sebenarnya kos yang dibelanjakan terhadap kedua-dua projek tersebut.

Ekoran dari itu, wakil-wakil PAS telah membawa persoalan berkenaan perkara yang ditimbulkan oleh Mad Said ke dalam Sidang DUN baru-baru ini bagi mendapat jawapan secara rasmi kerajaan.

Setelah rumah siap, pahat pun berbunyi ! Setelah Sidang DUN tamat, barulah Rosol bekas Exco kerajaan lalu, yang juga Setiausaha Perhubungan UMNO Terengganu membuat kenyataan di luar Dewan dengan mengatakan isu Monsoon Cup dan TTI adalah isu lapuk !

Semasa di dalam Sidang DUN baru-baru ini, Rosol hanya mampu meneruskan sifat 'kebudak-budakannya' mengacau wakil-wakil PAS berucap dan memberikan saranan. Dia sebenarnya tidak mampu untuk berhujah panjang kerana terlalu banyak melakukan kesilapan, baik semasa menjadi Exco dan juga semasa krisis pelantikan Menteri Besar.

ADUN Ladang, YB Dato' Tengku Hasan Tengku Omar ketika dihubungi mengatakan bahawa isu Monsoon Cup dan TTI bukan isu yang lapuk malah ianya akan sentiasa dipersoalkan oleh rakyat kerana menjadi sejarah pemborosan dan pembaziran wang rakyat yang keterlaluan yang dilakukan oleh kerajaan Terengganu.

Beliau berkata dengan beliau sendiri yang membawa beberapa isu berkaitan Monsoon Cup, rakyat dapat mengetahui beberapa fakta yang tidak diumumkan oleh kerajaan sebelum ini.

"Untuk menganjurkan Monsoon Cup, kerajaan telah membelanjakan wang rakyat sebanyak RM 42 juta bagi mendalamkan 'basin' Pualau Duyong pada tahun 2005 dan 2006, �ditambah dengan RM 11 juta lagi pada tahun 2007, kesemuanya berjumlah RM 53 juta, bukan jumlah yang sedikit,"kata Dato' Tengku Hassan.

Beliau berkata kerajaan juga membelanjakan RM 100 juta lagi bagi mendalamkan muara sungai Terengganu bagi membolehkan kapal mewah Star Cruise berlabuh dan ia adalah berkaitan dengan isu penganjuran Monsoon Cup.

Menurutnya kedua-dua isu ini juga baru ditimbulkan oleh Menteri Besar Terengganu, Dato' Mad Said.

"Adakah Rosol juga menyifatkan Dato Mad Said sebagai menyuarakan isu yang lapuk apabila MB menyuarakan isu ini?

"Bagaimana pula isu TTI adalah satu isu yang lapuk, sedangkan TTI belum pun siap lagi!," tambah Dato' Tengku Hassan. - buletinonline.net

1 comment:

Anonymous said...

Salam sejahtera, minta tukar pautan/link. Blog saya: http://sembangmetro.blogspot.com

terima kasih.